Címkék:


Szavazás
Véleményed szerint melyik az a marketing eszköz, amely ma eredményes tud lenni a márkakereskedésekben? (előbb figyelmesen olvasd végig utána szavazz, akár több válaszra is)
1)Nyomtatott médiában való hírdetések, PR cikkek.
2)Rádióban, televizióban megjelenő hírdetések.
3)Szórólap készítése, terjesztése.
4)Saját Web oldalon történő kereskedelmi és vevőszolgálati kínálat vonzóvá tétele, vásárlásra való ösztönzés elősegítése.
5)Ügyfelek elérése akciók közlése online hírlevél vagy SMS formában.
6)Nyílt hétvégék, márkakereskedésen belül történő rendezvények.
7)Kitelepülések, kiálításokon való részvétel.
8)Semmi értelme egy fillért is kiadni marketingre, mert úgyse jön be ügyfél, vagy ha bejön, nem a hírdetésünkre.
9)Eladást segítő oktatás, továbbképzés a kereskedelmi részleg részére.
10)Vevőszolgálati részleg részére oktatás, továbbképzés a jobb és tökéletesebb ügyfélkiszolgálás érdekében.
11)Bármilyen szponzorálás. (esemény, sportegyesület, művészet, intézmény stb.)
12.)Fizetett banner és kereső szavak elhelyezése különböző Web oldalakon.
13)Importőrök által a márkakereskedések felé anyagilag támogatot bármely marketing eszköz vagy megjelenés.

játékszabályok

főoldal érdekes történetek hogy még profibb legyek regisztráció


MAI KORBAN CSAK EGYETLEN EGY BIZTOS, HOGY SEMMI NEM BIZTOS.
2010. 01. 10. 10:22
Ez az idézet hatotta át a "Munkafelvevői Akadémia" első oktatását november végén.
Az oktatás a Qualiforum Vezetési és Marketing Tanácsadó Kft. szervezésében valósult meg.
Úgy érzem, hogy a céget nem kell bemutatni a magyarországi márkakereskedői hálózatnak, mivel már 20 éve specializálódott az autós szakmára.
Jómagam szellemi indítója voltam az egész képzésnek, mivel a www.feribacsi.hu Web lapomon történt szavazás alapján, magasan a munkafelvevőt választottátok a márkakereskedés legfontosabb emberévé. (2009.09 06.-i blog)
Fixler László a Qualiforum ügyvezetője az első perctől felkarolta kezdeményezésemet, és vele valamint Nyerges Attila munkatársával kialakítottuk az egy napos tréning tematikáját.
Őszintén ki tudom jelenteni, hogy mi is nagyon komolyan készültünk az előadásokra, hogy valóban olyan új dolgokat tudjunk továbbadni, ami a mai kor változását tükrözi.

                                         Mi múlik a munkafelvevőn?

 

                                              Nagyon sok minden!

 

Aki még az utóbbi időszak változásai után is kételkedik az állításban azt nagyon sajnálom. Egyre jobban bebizonyosodik, hogy most Ők a márkakereskedés arcai, kirakatai, felváltva a pár évvel ezelőtti állapotokat, amikor az új autó értékesítők voltak előtérben. Most viszont a műhelynek kell "eltartani" a kereskedést, éppen ezért döntő fontosságú a munkafelvevők felkészültsége.

 

Mi várható 2100-ben?

Az értékesítés látványos emelkedésére nem számíthatunk.

A műhelyben betérő ügyfelek száma előreláthatóan csökkenni fog, mivel tavalyi évben megközelítően 50%-kal kevesebb autó értékesítődött mint 2008-ban.

Na igen azokon a helyeken valóban csökkenni is fog, akik nem tesznek semmit az ügyfelek megtartásáért. Várják a sült galambot és amikor már meg van a baj, akkor gyorsan leviszik a munkadíjak árait, fantasztikus kedvezményeket adnak az alkatrészekből, majd ilyen "komoly" intézkedések után is csodálkoznak, hogy üres a műhelyük.

Na persze, ha felkészülünk rá, és kialakítunk egy koncepciót, az már igen, akkor már várhatjuk vissza a régi ügyfeleinket.   

Hát ebben nyújtunk mi segítséget az első január végén kezdődő oktatásunkkal, folytatva a nvember végén megkezedetteket.   

 

De pillantsunk vissza egy kicsit az előző  oktatáson elhangzottakhoz, egy-két gondolatébresztő tanulsággal:

 

Először is a résztvevőket kell megdicsérnem. Látszott rajtuk, és egyértelműen ki is nyilvánították, hogy tanulni jöttek és az egész nap folyamán aktív résztvevői voltak az előadásoknak.

Képzeljétek el, amikor azt mondtuk, hogy tíz perc szünetet kapnak egy kis lazításra, a szünet lejárta előtt már minden résztvevő a helyén ült és várta a következő óra anyagát. Fixler Laci, aki nem tudom hány száz előadást tartott autós berkekben, meg is jegyezte, hogy ilyen pozitív hozzáállású társaságot nem tapasztalt az utóbbi években.

 

A résztvevők véleményéről történt rövid összesítőt megtaláljátok a www.qualiforum.hu Web oldalon. Erre most én nem szeretnék kitérni.

 

Amivel foglalkozni szeretnék egyértelműen az, hogy milyen vélemény jött a résztvavőktől irányunkban a munkájukkal kapcsolatban. Mi az amit egy kicsit szándékosan is kihoztunk a résztvevőkből, mi az amit Ők éreznek a megbecsülésükkel kapcsolatban. Természetesen itt nem anyagi elismerésről beszélek. Nem, nem erről van szó! (Persze ezt minden kereskedés más motivációs rendszerben végzi. Igény esetén ebben is nagyon szívesen segítünk, de most nem ez a téma.)

 

Az egyik nagyon fontos szempont amit szeretnénk kihangsúlyozni, elsősorban az ügyvezetők felé, hogy mindenféleképpen vonják be a munkafelvevőket a marketing munkába. Igen, bármilyen furcsán hangzik, de ez az új módszer egyik sarkalatos pontja. Az a munkafelvevő, aki nem érzi, hogy micsoda erőfeszítés új ügyfelet behozni, a régit megtartani, soha nem fogja olyan odaadással kezelni azokat az ügyfeleket, amiért nem Ő dolgozott meg.

Törvényszerű, hogy amiért az ember nem dolgozott meg, amit készen kapott az életben azt nem tudja úgy megbecsülni, mint amiért komoly erőfeszítéseket tett.

Ez a világ minden pontján így van, miért lenne ez másképpen nálunk?

Elhangzottak javaslatok, hogy milyen módszerekkel lehetne bevonni munkafelvevőket a marketing munkába. Erről a következő előadássorozatban még bővebben kitérünk.

 

Amit még ki szeretnék emelni az előadáson elhangzottakból az a munkafelvevők bevonása a közös marketing terv kidolgozásába. Törvényszerűen megállapítható, hogy agyunk sokkal hatékonyabban működik, ha csoportban gondolkodunk, mivel több ember egymást serkenti, egymás gondolatát viszi tovább. Hasonlóan működik ez azoknál a sportolóknál is, akik magányos, egyéni számokban indulnak. Mondjuk egy kerékpáros sportoló, aki egyedül teker hajlamos lazítani és nem teljes erőbedobással tekerni. Nézd csak meg, hogy mit csinál ugyanez a kerékpáros egy versenyen mondjuk az utolsó kilómétereken. A tüdejét is "kiköpi", hogy lehejrázza a vetélytársait.

Ugyanez a cég csapatában dolgozni. Azok az emberek, akikről nem is feltételezhető, hogy új ötleteket képesek kihozni magukból, csapatban fantasztikus kreativitásról tesznek tanúbizonyosságot. (Bizonyítékaim vannak állításom igazáról)

Tapasztalatból mondom, hogy nagyon sok márkakereskedésben éppen a legilletékesebbeket a munkafelvevőket nem vonják be mondjuk egy meghírdetett műhely akcióba.

 

Bizonyságul megemlítek csak egy példát fenti igazam állítására.

 

Előadásomkor feltettem a kérdést, hogy kinél vált már be az a tavaszi vagy őszi akció, amiben ingyenes átvizsgálást hirdetett a kereskedő vagy az importőr. A válasz a szakemberektől a következő volt:

- Hülyeség, nem érdekli az embereket.

Akkor minek csináljátok? Hát igen, tudjátok az előzőekből, ami ingyen van az nem kell, azt nem becsüli senki. Na persze, ha fizetni kell érte, de adnak garanciát az átvizsgálás után!!! Na az már jöhet, azért már bejön az ügyfél.

 

Tovább folytatjuk az oktatást 

 

Január végén folytatjuk a munkafelvevők oktatását, továbbképzését, amire már most nagyon sok újdonsággal készülünk.

Jelentkezési lap kitölthető a www.qualiforum.hu WEb oldalon.

Várjuk a már első oktatáson részt vett munkafelvevőket, továbbá azokat is, akik az első oktatáson valamilyen akadályoztatás miatt nem tudtak jelen lenni.

Reméljük, hogy az előző oktatás részvavőin kívül más márkakereskedések tulajdonosai is felismerik a továbbképzés szükségességét és elküldik munkafelvevőiket a továbbképzésre.

 

További lelkesítő üdvözlet Feribácsitól 

 

 

 

 

 

   


Kommentek

Új hozzászólás
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Email:
Jelszó:
    

Elfelejtetted jelszavad? Kattints ide!



Akik már bizonyítottak a márka-kereskedésekben:


Évforduló
2002. 03. 28.
Ezen a napon a Magyar Suzuki Rt. esztergomi gyárában elkészült a félmilliomodik Suzuki.