Címkék:


Szavazás
Véleményed szerint melyik az a marketing eszköz, amely ma eredményes tud lenni a márkakereskedésekben? (előbb figyelmesen olvasd végig utána szavazz, akár több válaszra is)
1)Nyomtatott médiában való hírdetések, PR cikkek.
2)Rádióban, televizióban megjelenő hírdetések.
3)Szórólap készítése, terjesztése.
4)Saját Web oldalon történő kereskedelmi és vevőszolgálati kínálat vonzóvá tétele, vásárlásra való ösztönzés elősegítése.
5)Ügyfelek elérése akciók közlése online hírlevél vagy SMS formában.
6)Nyílt hétvégék, márkakereskedésen belül történő rendezvények.
7)Kitelepülések, kiálításokon való részvétel.
8)Semmi értelme egy fillért is kiadni marketingre, mert úgyse jön be ügyfél, vagy ha bejön, nem a hírdetésünkre.
9)Eladást segítő oktatás, továbbképzés a kereskedelmi részleg részére.
10)Vevőszolgálati részleg részére oktatás, továbbképzés a jobb és tökéletesebb ügyfélkiszolgálás érdekében.
11)Bármilyen szponzorálás. (esemény, sportegyesület, művészet, intézmény stb.)
12.)Fizetett banner és kereső szavak elhelyezése különböző Web oldalakon.
13)Importőrök által a márkakereskedések felé anyagilag támogatot bármely marketing eszköz vagy megjelenés.

játékszabályok

főoldal érdekes történetek hogy még profibb legyek regisztráció


EGY MINDENKIÉRT, MINDENKI A MUNKAFELVEVŐÉRT.
2009. 09. 06. 22:00
Igen mindenki a munkafelvevőért szorítson, mert Ő magasan a legfontosabb ember a márkakereskedésben. Csakúgy mint Messi vagy Cristiano Ronaldó, a futbalpályán, a munkafelvevők is olyan fontos szerepet töltenek be a kereskedésekben.
Szavazataitok alapján nagy fölénnyel 23.9%-kal választottátok a munkafelvevőt a kereskedés legfontosabb emberévé.

A további sorrend alapján az eredmény igen szorosan alakult a marketing vezető és a gazdasági igazgató között.

A marketinges 13.7%-ot,  a gazdasági vezető 12%-ot tudott elérni.

Negyediknek ért be a vevőszolgálati vezető (szervizvezető)  8.7%-kal.

A további sorrend holtversenyt hozott: 7.1%-ot ért el az ügyvezető, az új autó értékesítő, és a szerviz munkatárs (szerelő, lakatos, fényező)

Használtautóval foglalkozó munkatárs 6.2%-ot ért el.

Kereskedelmi vezető és a recepciós 4.4%-ot értek el.

Humán ügyekért felelős munkatárs 3.5%-ot ért el,

Végül 0.9%-ot kapott az informatikus.

 

Meglepő-e az eredmény számotokra?

 

A beérkezett nagyon sok szavazat (több száz) azt mutatta, hogy fontos témát vetettem fel ezzel a kérdéssel kapcsolatban.

Úgy érzem mindenki elött ismert az a mondás, hogy a második autót a műhely adja el az ügyfélnek. Hát persze hogy ebben nagy szerepet játszik a munkafelvevő, akit szervizelés miatt legalább 4-5-ször keresnek meg az ügyfelek a legközelebbi új autó vásárlásáig.

Nem lebecsülendő az a tény se, hogy az ügyfelek jobban elfogadják a munkafelfevő tanácsait az autójukkal kapcsolatban, mint az új autó értékesítőjét.

 

Munkafelvevő.

 

Fektetünk-e hangsúlyt a továbbképzésükre? Beszámoltatjuk-e a tapasztalataikról? Kikérdezzük-e a problémáikról? Időnként megnézzük.e, hogy milyen öltözékben jelennek meg a munkafelvevői pultnál? Fejlesztjük-e a komunikációs készségeiket?

 

Mind számtalan kérdés, amallyel foglalkozni kell, hiszen Ők a kereskedések tükörképei.

 

Láttam és hallottam szerelőkből lett munkafelvevőket (ez az általános), akik közül sokan tényleg profikká nőtték ki magukat. Persze ennek az ellenkezője is igaz, és sajnos ezért nem valós az, hogy jó szerelőből lesz jó munkafelvevő.

 

Talán a legnagyobb probléma a komunikációs készségből adódik.Szerelőként kitünő szakember volt, de munkafelvevőként két értelmes mondatot sem tudott folyamatosan elmondani. Csak tő mondatokkal kommunikált és hagyta, hogy az ügyfél vezesse a beszélgetést.

 

Van mindenkinek egy vele született tehettsége, ami ezen munkakör betöltésére is igaz. Vannak azonban nagyon jó oktató cégek, akik profit tudnak faragni egy közepes képességű munkafelvevőből is. (A nagy szakmai tapasztalatomból adódóan az én oktatási anyagom se kutya ebben a témában)

 

Marketimg vezető

 

Valahol egy kicsit örülök, hogy a második helyet ez a pozició érdemelte ki. Sok tulajdonos és ügyvezető által lebecsült munka kezd méltó helyre kerülni a márkakereskedésekben. Egyszer egy "nagyon okos" autószerelőtől hallottam amikor így titulálta a marketingest: marketinges- sóderinges. Na ennyit a munka becsületéről.

Persze, amikor ment a szekér és jöttek az ügyfelek marketing munka nélkül, minek kellettek volna profi marketinges szakemberek.

 

Ja, csak most nem megy a bolt és marketing tervet, stratégiát kell kidolgozni, most már kell a profi marketinges. Aki ezt felismerte annak a most megélt válságot is könnyebb lesz átvészelni. Nem beszélve a recesszió végeztével ezek a kereskedések fognak nyertesként újra lábrakapni.  

 

Gazdasági vezető

 

Na most legyen okos az ember! Harmadik hely egy ilyen fontos poziciónak. Valószínű, ez azért van, mert nincsennek reflektorfénybe, és végzik a mások által kissé lebecsült rendkívül fontos munkájukat.

 

Pedig az ügyvezetés legnagyobb segítsége tud lenni, ahol ezt megkövetelik.

Volt alkalmam látni olyan kereskedést, ahol a gazdasági vezető beszámolója minden reggel az ügyvezető gépén landolt.

 Az előző napi kontroling eredmények, a napi bevétel profitcenterenkénti osztásban, de még a nem lejárt és a lejárt kintlevőségek grafikonja is gyönyörű bontásban rendelkezésére ált az ügyvezetőnek. Ennek a kereskedésnek ma is jóval kevesebb pénzügyi gondjai vannak, mint a hasonló nagyságú kézi vezérlésű márkakereskedésnek.

 

Vevőszolgálati vezető vagy Szerviz vezető

 

Természetesen szorosan kapcsolodik a munkafelvevőhöz, sőt több kissebb márkakereskedésben vezeő munkafelvevő néven is tituláják. Műhely vezetése mellett a problémás ügyfelek kezelése is rá hárul. Fontos pozició, valószínüleg ezért került ilyen előkelő helyre.

 

Ügyvezető

 

Rendkívül korrekt módon jártak el a szavazás folyamán. Az általam ismert ügyvezető barátaim, elmondásaik alapján, nem magukat részesítették előnybe és az eszükre hallgatva más funkciókra adták le szavazataikat. A beosztottak viszont saját környezetüket pferálták, így nem is gondoltak arra, hogy az ügyvezetőé legyen a legfontosabb pozició. Pedig ha tudnák, hogy milyen idegmunkát kell folytatni az életben maradásért.......

Ki is a jó ügyvezető? Ezt nagyon nehéz lenne meghatározni, és valószínű száz megkérdezett közül száz különbözó választ kapnánk. Személy szerint én egy amerikai menedzser guru mondását tartom elfogadhatónak, amely így szól:

 

"A rátermett vezetőt nem feltétlenül az jellemzi, hogy ő a legjobb mindenben, inkább az, hogy a legjobbat hozza ki másokból."

 

Új autó értékesítő

 

Helyezésük igazságosnak mondható.

Nagyon vegyes a kép. Rátermettség, szorgalom. Ha ez a kettő párosul már nagy baj nem lehet. Sajnos az évek bebizonyították, hogy igen gyenge képességű értékesítők is tudtak egy elfogadható darabszámot produkálni. Mindez nem volt nehéz, mivel a bejövő űgyfél, a szalonba érkezve, csak rámutatott az autóra és azt mondta: Azt kérem. Ezek után az értékesítőre már csak a papirmunka várt.

Hát így könnyű jó eredményt produkálni. Ma teljesen megváltozott a helyzett. Fel kell hívni az ügyfelet, ki kell menni hozzá, Email-t kell küldeni , tartani kell vele a kapcsolatot és még számtalan lehetőséggel élni, hogy újra ott vegye meg az új autóját.

Úgy érzem, hogy ezt a "szakmát" súlytotta leginkább a válság. Itt várható a legnagyobb szelektálás. Valóban csak a profik fognak fennmaradni.

 

Szerviz munkatárs (autószerelő, karosszéria lakatos, fényező)

 

Helyezésük nem okozott meglepetést.

Mindig fontos pozició volt, de most különösen fontossá vált. Ma egy jó működő szerviznek kell eltartani a márkakereskedést. Ebben pedig jó szakembereknek kell lenni.

Más világ, mint az értékesítők világa. Több kereskedésben tapasztaltam, hogy a szerviz munkatársak egy kicsit negatívan nyilatkoznak a kereskedelemben részt vevőkről vagyis az értékesítőkről. Ez persze nem jó, de minden műhelyben van hangadó, akire a többiek odafigyelnek. 

 

Használt autóval foglalkozó munkatárs 

 

Sikos pálya. Ha komolyan veszi a márkakereskedés vezetője nagyon jó bevételi forrás tud lenni. Magyarországon még nem tanulták meg a márkakereskedések a használtautó értékesítést. Ezért élnek meg nagyon jól a független használt autót értékesítő telephelyek.

Aki ennek az ellenkezőjét állítja, azzal szivesen konzultálok.

Nemrég jártam egy több márkával foglalkozó márkakereskedésben, ahol még a mai napon is nepperek számolják be és viszik el a használt autót. Hát persze nekik megéri a márkakereskedőnek nem. Persze ilyenkor az új autó értékesítők se járnak olyan rosszul.

  

Kereskedelmi vezető

 

Itt a bombameglepetés.

A kereskedelemért felelős dolgozónak ilyen kevés szavazatot adni!? Miért?

Sokat gondolkoztam rajta, és arra a megállapításra jutottam, hogy valószínű azért nem preferáltátok, mert nem a megfelelő emberek kerülnek ebben a pozicióban. A vállukon kéne lenni a kereskedelmi résznek, a marketingnek és a tervezésnek. Ehelyett sokszor ők is várják a sültgalambot, mint a többi értékesítő munkatárs.

Persze, ez nem mindenhol így van, de nagytöbbségben ezt tapasztaltam.

 

Recepciós

 

Nem hiszitek el, de Németországban ez a pozicíó nyert az ott megtartott szavazáson. Persze egy kicsit kiegészítve, mert gyüjtő fogalomként szerepelt benne a telefonközpontos és a közvetlen ügyfelekkel foglalkozó egyéb kiszolgálló személyzet.

Egy kicsit előbb vannak, mint mi és mégis azt a munkakört tartották a legfontosabbnak, ahol közvetlen első kapcsolat van az ügyféllel.

Ti se tegyetek recepciósnak felkészületlen nunkatársat, mert a bejövő ügyfél első benyomását nem lehet megismételni.

 

Humán ügyekért felelős munkatárs

 

Még nincs jelentősége a kereskedésekben. Egyébként is csak a nagyok tudják megengedni, hogy külön tartsanak ilyen munkatársat, pedig nagy szükség lenne rá.

 

Informatikus

 

Fontos, de abszolut háttérmunkás.

 

             .......................................................................................................................................................................

 

ÚJ SZAVAZÁS, SOHA VISSZA NEM TÉRŐ AKTUALITÁSSAL!

 

Mi a véleményetek, hogy kik fogják túlélni a válságot?

 

Beszéljünk róla!

 

Feldobtam a témát annak reményében, hogy ha beszélünk róla akkor hasznos ötletekkel ki tudjátok egészíteni a kérdéscsoportot.

 

Szavazzatok, hogy mérni tudjunk! 

 

Feribácsi a márkakereskedők barátja

                              


Kommentek

Új hozzászólás
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Email:
Jelszó:
    

Elfelejtetted jelszavad? Kattints ide!



Akik már bizonyítottak a márka-kereskedésekben: