Címkék:


Szavazás
Véleményed szerint melyik az a marketing eszköz, amely ma eredményes tud lenni a márkakereskedésekben? (előbb figyelmesen olvasd végig utána szavazz, akár több válaszra is)
1)Nyomtatott médiában való hírdetések, PR cikkek.
2)Rádióban, televizióban megjelenő hírdetések.
3)Szórólap készítése, terjesztése.
4)Saját Web oldalon történő kereskedelmi és vevőszolgálati kínálat vonzóvá tétele, vásárlásra való ösztönzés elősegítése.
5)Ügyfelek elérése akciók közlése online hírlevél vagy SMS formában.
6)Nyílt hétvégék, márkakereskedésen belül történő rendezvények.
7)Kitelepülések, kiálításokon való részvétel.
8)Semmi értelme egy fillért is kiadni marketingre, mert úgyse jön be ügyfél, vagy ha bejön, nem a hírdetésünkre.
9)Eladást segítő oktatás, továbbképzés a kereskedelmi részleg részére.
10)Vevőszolgálati részleg részére oktatás, továbbképzés a jobb és tökéletesebb ügyfélkiszolgálás érdekében.
11)Bármilyen szponzorálás. (esemény, sportegyesület, művészet, intézmény stb.)
12.)Fizetett banner és kereső szavak elhelyezése különböző Web oldalakon.
13)Importőrök által a márkakereskedések felé anyagilag támogatot bármely marketing eszköz vagy megjelenés.

játékszabályok

főoldal érdekes történetek hogy még profibb legyek regisztráció


TUDTAD, HOGY ÖT DOLGOZÓD KÖZÜL HÁROM GONDOLGODIK MINDEN EGYES NAPON, HOGY ÁLLÁST VÁLTOZTASSON?
2009. 06. 02. 18:38
Motivált vagy demotivált a dolgozó a válság idején?

Tudjuk-e motiválttá tenni a dolgozókat, a gazdasági életben és a márkakereskedésben tapasztalható krízis idején?

"Az emberek többsége számára az elismerés fontosabb az anyagi haszonnál. Keményebben és többet hajlandók dolgozni, ha megdicsérik őket. Minél boldogabbak, annál eredményesebbek. (Anthony Robbins)

Egyetértesz vagy hülyeségnek tartod a fenti állítást, amit az egyik nagy amerikai menedzser guru mondott.

Véleményem az, hogy a nagy tapasztalattal rendelkező úriembert komolyan kell venni, mert ma nagy gond a márkakereskedésekben dolgozók hozzáállása a napi munkához.

Miután a gazdasági recesszió idején a márkakereskedésekben  a legszűkebben kell kezelni a költségvetést, ezért szinte nem találunk olyan céget, ahonnan nem küldtek volna el munkatársat.

De mi legyen a megmaradt dolgozókkal? Meg tudjuk-e nyugtatni, hogy legközelebb nem ő lesz a következő akinek felmondanak?

 

Hogy érzékelni lehessen az alkalmazottak bizonytalanság-érzetét, egy felmérés alapján kimutatták, hogy a válságból kifolyólag öt dolgozó közül három gondolkodik minden egyes napon, hogy állást változtasson. Továbbá kimutatta a felmérés, hogy négy aktív dolgozóból egy intenzíven új álláslehetőség után kutat a jelenlegi poziciója helyett. 

Az adatok arról tanúskodnak, hogy a hűség, a lojalitás, az elhivatottság és a bizalom a cég felé az elmúlt időszakban rohamosan csökkent.

 

Ezek után felteszem a kérdést, hogy márkakereskedésetekben mit szeretnétek? Motiválatlan, lógó orrú dolgozokkal találkozni, vagy önbizalommal teli tettrekész munkatársakat látni.

 

Ebben a nehéz időszakban remélem mindenki úgy gondolja, hogy foglalkozni kell cégen belül a dolgozók céghez való hozzáállásával. Éppen ezért 3 pontban összefoglaltam, hogy a jelenlegi szituációban - elbocsájtások után, folyamatos leépítések közepette - mit javaslok márkakereskedésen belül megtenni a belső jó hangulat megteremtése érdekében. Mert tudjátok, ha a dolgozók nem érzik jó magukat, azt az ügyfelek nagyon hamar megérzikés annak nagyon hamar komoly negatív következményei lesznek..

 

1.) Rendkívül fontosnak tartom a dolgozók korrekt tájékoztatását a kialakult helyzettel kapcsolatban. Ügyvezetés a közvetlen vezetőket, ők pedig a dolgozókat, ha szükséges, naprakész tájékoztatással közöljék a legfrissebb információkat a gazdaság, az autóipar, majd a cég helyzetéről. Sokan nem is gondolják, hogy milyen fontos bevonni valamennyi munkatársat a közös gondokba. Természetesen az ügyvezetés döntése, hogy milyen mélységig közöl adatokat, de a fontosabb információkat mindenféleképpen ossza meg a dolgozókkal. Kapcsolatom van olyan magyarországi mega márkakereskedéssel (négy márkával foglalkozik több telephelyen), ahol 180 fokos pozitív fordulatot vett a dolgozók hozzáállása az ügyvezető korrekt tájékoztatása után.

 

2.) Elengedhetetlen, hogy a cég fennmaradása érdekében elbocsájtásokra kerül sor. Nem mindegy, hogy az ottmaradt dolgozók hogyan látják, hogy az ügyvezetés hogyan bánik az elküldött dolgozókkal. Ezenkívül az ottmaradt dolgozók elvárják, hogy kapjanak jövőképet a márkakereskedés megerősődésével kapcsolatban. Tájékoztatni kell őket, hogy az átszervezésben hogyan, mily módon  számít a vezetés a munkájukra. Az új felállásban, az új ügyrend ismertetésével, az új munkaköri leírás átadásával, mit vár el az ügyvezetés az elkötkező időben a dolgozókitól. 

 

3.) A válság miatt mindannyiunkat, így a dolgozókat is komoly stressz éri. Kevésbé tudják kialudni magukat, egy sor pszichológiai problémával küzdenek, egyre többen szenvednek magas vérnyomástól, depressziótól és egyre többen panaszkodnak levertségről, rossz közérzetről. Az ilyen dolgozó az ügyféllel se tud magabiztonságot határozottságot mutatni,ezért ezt észre kell venni és tenni kell ellene. Mit lehet tenni a dolgozók közérzetének javítása érdekében?

Bérlet egy fitnesz termbe, ajándék hétvége egy wellness szállodában, közös vacsora egy szolíd étteremben vagy csak egy koktél elfogyasztása munka után. Számtalan lehetőség kínálkozik, de talán részemről a legaktuálisabb ajánlat most egy csapatépítő tréning megszervezése. Soha jobbkor!!! A jelenlegi létszámnak összetartást szimbolizálva egy csapatépítő tréningen rendkívül fontos és lényeges dolgok tudnak elhangzani és motivációnak sem utolsó.

 

Nyugati tapasztalatok bizonyítják, hogy akik átestek egy komoly a maihoz hasonló válságon ( már több ilyet éltek át az elmúlt 30 év alatt) ott végül erősebb és jobb csapat maradt meg a válság után. Ráadásul megtanulták megbecsülni a közös munkát, amit közösen véghezvittek. mindezekhez azonban kellettek a fent leírt intézkedések is.

 

Következetesen kommunikálni, lélekből motiválni és tudatosan felépített jövőképet adni a dolgozoknak!!!     

 

A teljesség igénye nélkül remélem egy kicsit rávilágítottam a jelenlegi problémára. Ha bármi további konzultációra lenne szökségetek ebben a témában, hívjatok, írjatok és én örömmel kiegészítem ezt a fontos témát egy közös beszélgetés kapcsán. (díjmentesen!)

 

Feribácsi

 

 

 


Kommentek
Pajor Ákos - 2009. 06. 04. 23:12:12
Drága Feri Bácsi!
Nem szeretném nem rövid pályafutásom részletezésével igazolni mondandómat, de nagyon sok gyakorlati, legfőképpen saját, tapasztalatom van az ilyen "csapatépítésekről". Igen, nagyon sok esetben segít, de nem akkor, amikor az elbocsátások mellett még a jövedelmeket is csökkenteni kell! Nem igazán ehető az, hogy egyik oldalon a mindennapokat megnehezítő lépések, a túloldalon meg "szórom" a pénzt!
Véleményem: a megtépázott idegrendszerű munkatársak azt igazán értkelik és hat rájuk, ha most foglalkozunk VELÜK; megkérdezzük mi van körülöttük, megértést mutatunk a problémákra és elfogadható biztatást sugárzunk, jövőképet próbálunk kialakítani.
Bocs, különböző tapasztalatokkal rendelkezünk - másképpp is látjuk az alagútban való navigálás eszközeit.
Üdv régi barátod/kollegád/tisztelőd

Pajor Ákos
Sárkány Ferenc - 2009. 06. 07. 20:38:02
Kedves Ákos Barátom!
Rendkívűl örülök, hogy Te is úgy látod, hogy a dolgozókkal most mentálisan is nagyon komolyan kell foglalkozni.
A blog megjelenése után több márkakereskedő vezetővel beszéltem telefonon vagy személyesen és ugyanezt a véleményt fogalmazták meg.
A csapatépítő tréningen nem az évekkel ezelőtti milliós nagyságrendet is elérő tréningre gondoltam. Úgy érzem, akkor se egy balatoni vitorlázással egybekötött hétvégi mulatozást is magában foglaló elfoglaltág oldotta meg a cég dolgozóinak lojalitását. Erre ma sokkal jobb módszerek vannak, amik akár hiszed, akár nem, egy fillérbe se kerülnek. Szivesen konzultálok bárkivel erről a kedvenc témámról.
Végül is ez természetes, hogy különböző tapasztalotokkal rendelkezünk, de most már ne az alagútba navigáljunk, hanem az alagútból kifelé.
Megkülönböztetett tisztelettel sok profitot hozó ügyfelet kíván barátod
Feribácsi

Új hozzászólás
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Email:
Jelszó:
    

Elfelejtetted jelszavad? Kattints ide!



Akik már bizonyítottak a márka-kereskedésekben:


Évforduló
1955. 04. 20.
Ezen a napon mutatják be a Pininfarima tervei alapján készült Peugeot 403-ast, és ezzel kezdetét veszi a Peugeot és a neves olasz formatervező cég ma is gyümölcsöző együttműködése.