Címkék:


Szavazás
Véleményed szerint melyik az a marketing eszköz, amely ma eredményes tud lenni a márkakereskedésekben? (előbb figyelmesen olvasd végig utána szavazz, akár több válaszra is)
1)Nyomtatott médiában való hírdetések, PR cikkek.
2)Rádióban, televizióban megjelenő hírdetések.
3)Szórólap készítése, terjesztése.
4)Saját Web oldalon történő kereskedelmi és vevőszolgálati kínálat vonzóvá tétele, vásárlásra való ösztönzés elősegítése.
5)Ügyfelek elérése akciók közlése online hírlevél vagy SMS formában.
6)Nyílt hétvégék, márkakereskedésen belül történő rendezvények.
7)Kitelepülések, kiálításokon való részvétel.
8)Semmi értelme egy fillért is kiadni marketingre, mert úgyse jön be ügyfél, vagy ha bejön, nem a hírdetésünkre.
9)Eladást segítő oktatás, továbbképzés a kereskedelmi részleg részére.
10)Vevőszolgálati részleg részére oktatás, továbbképzés a jobb és tökéletesebb ügyfélkiszolgálás érdekében.
11)Bármilyen szponzorálás. (esemény, sportegyesület, művészet, intézmény stb.)
12.)Fizetett banner és kereső szavak elhelyezése különböző Web oldalakon.
13)Importőrök által a márkakereskedések felé anyagilag támogatot bármely marketing eszköz vagy megjelenés.

játékszabályok

főoldal érdekes történetek hogy még profibb legyek regisztráció


NAGYBETEG OROSZLÁN
2009. 05. 05. 15:28
Nemrégiben egy hetilapban jelent meg ezzel a cimmel egy érdekes írás. Ebben az újságíró (B.P.)
a Peugeot nemzetközi és hazai mélyrepüléséről ír, ami még azoknak is nagyon tanulságos történet, akik nem ezzel a márkával foglalkoznak.

Jómagam nem tudtam "szótlanul elmenni" a cikk mellett, ezért most ebben a blogomban fejtem ki véleményemet a témával kapcsolatban.

Ismert tény, hogy a Peugeot a 90-es évek közepe óta jelen van a magyarországi autós piacon, ezért nem lehet figyelmen kívül hagyni egyértelmű bukását.

Ezenkívül azért is foglalkozni kell vele, mert figyelembe véve valamennyi magyarországi importőrt, sehol nem tapasztalható, hogy ennyire ellenségesen álljon az importőr a márkakereskedőihez.

Talán még annyit bevezetőként, hogy a Peugeot magyarországi megjelenésétől aktív részese voltam a dicsőséges felfutásban és a szégyenletes bukásban is.

Természetesen figyelembe véve azt is, hogy a dicsőséges felfutást kiválló francia szakamberek követték el - korrekt és kiszámítható üzletpolitikával - az akkori magyarországi márkakereskedői hálózattal.

A szégyenletes bukást véghezvivők, már kisajátítva az importőri hatalmat, maguk döntőttek úgy, hogy tönkreteszik a felépített pozitívumokat és lerombolják a nehezen felépített Peugeot imázst.

 

A cikkíró a Peugeot nemzetközi visszaesését következőképpen kommentálta:

 

"...........ha egy autógyárnak csökkennek az eladásai és növekszik a vesztesége, akkor ott nem gyártanak elég jó, vagy vonzó autókat.............cég részvényesei megelégelték azt a fajta nyegleséget is, amivel például a Peugeot 307-esek számos tulajdonosnak rengeteg szomorúságot és anyagi veszteséget okozó elektromos hibákat kommentálta a csúcsmenedzsment..........kilencven év alatt nem hibázott annyit, mint most hat alatt: a felsorolt modellekkel ugyanis egyszerre adták fel a legfontosabb tradicióikat: a szépséget, a kényelmet, a takarékosságot és a sármot."

 

Ugye különösebb kommentár nem kell a fent leirtakhoz.

 

Megjegyzésként csak annyi, hogy a magyarországi hálozat is megélte a Peugeot 307-es autók műszaki veszőfutását. Hiába történtek a tömeges garanciális problémával jelentkező ügyfelek megjelenése a márkakereskedésekben, a magyarországi importőrnél tejhatalmi pozízióval megbízott francia vevőszolgálati igazgató , a márkakereskedőket okolta a rossz műszaki berendezésekért.

Arra terjedt ki az energiája, hogy oktatásokat szervezett a munkafelvevőknek, amely arról szólt, hogy hogyan magyarázzák meg az ügyfeleknek, hogy nem a kormánykapcsoló rossz amely recsegett ropogott, hanem magyarázzák el a tulajdonosoknak, hogy  nem jól kezelik a berendezést. Ugyanakkor Európában már tömegesen cserélték le a rossz kormánykapcsolókat.

Magától érthetődő volt, hogy a sok elektromos probléma miatt 2004 évvégére és 2005 év elejére elment az ügyfelek bizalma nem csak a 307-es autóktól, de a Peugeot tipustól is.

Az igen tisztelt francia műszaki igazgató úr arra hívatkozott, hogy más márkáknál is van műszaki probléma.

Igen valóban szinte minden márkának van visszahívási kampánya, garanciális javítása, de nem mindegy, hogy hogyan kezelik le azokat.

 

Figyelem!!!

Tisztelt nem Peugeot Importőrök és Márkakereskedők!

Ha ügyfeleket akartok veszíteni kövessétek a Peugeot példáját!

Tessék hülyének nézni az ügyfelet, és elhajtani ha garanciális problémával jelentkezik!

 

A cikkírótovábbiakban így folytatja:

 

".......Nem véletlen. hogy a némely konkurens európai gyártók eladáscsökkenésének kétszeresét produkálta a Peugeot - itthon Magyarországon is. Ahol az oroszlános márka helyzete még helyi balasztokkal is nehezített...Azt pedig már csak a fuldokló lábára kötött ólomsúlyként lehet értékelni, hogy mindeközben penetráns ostobaságokat látunk reklám gyanánt a Peugeot névvel összekapcsolva....... a magyar nyelvet különös kegyetlenséggel megerőszakolva (adnikék szlogennel) probálják a felduzzadt raktárkészleteket kiárúsítani."

 

Dicséret dicséret hátán. Valószínű a cikk elolvasása után a Peugeot jelenlegi francia igazgatója (2005 óta tölti be a tisztségét) büszke lehetett teljesítményére. A maga választott "komoly" szakembercsapattal sikerült mélypontra vinni a márka értékesítését és imázsát Magyarországon.

Sikerült megfélemlíteni a Peugeot márkakereskedői csapatot. Külön-külön alkukkal és az "Oszd meg és uralkodj" politikával még a legnagyobb márkakereskedőket is sarokba tudta szorítani a jelenlegi ügyvezetés. A kereskedők pedig probáltak,és folyamatosan probálnak jó képet vágni az egészhez féltve az addig felépített cégüket, ami már lehet hogy nem is az övéké, hanem valamelyik banké vagy finanszirozoé.

 

Barátaim, ismerőseim, akik évekig a velem való jó kapcsolat miatt Peugeotokat vásároltak,  rendszeresen kérdezik, hogy mi történt a Peugeottal Magyarországon.

Válaszomban fő indokként csak a rossz importőri vezetést tudom kiemelni. (Indokaim között természetesen más is szerepel.)

El szoktam mondani, hogy ha versenyt írtak volna ki arra, hogy hogyan lehet egy sikeresen, jól működő importőri és márkakereskedői rendszert tönkretenni, akkor azt magasan a jelenlegi Peugeot Hungaria vezetése nyerné meg.

Büszke dicsőség az biztos!

 

Fiatal koromban sokat jártam jégkorong mérkőzésre és megmaradt bennem az a mondat, amit a gyöztes csapat szurkolói korusban kiálltotak a vesztes csapat szurkolói felé. Ez a következő volt:

"Nézzetek a Táblára! Nézzetek a Táblára"

A táblán természetesen a mérkőzés eredménye volt amivel a vesztes csapat szurkolói nem akartak szembesülni. Most ajánlom a Peugeut Hungária vezetésének, hogy nézzenek az értékesítés grafikonjára és vonják le a következtetést a "kitűnő" teljesítményük után.

 

Természetesen ők a márkakereskedőket okolják a történtekért, amit Párizsban sokág meg is tudtak etetni a Peugeot vezetéssel. Ettől a "tökéletesen" működő vezetéstől nem is lehetett mást várni.

Mostanában talán már Párizsban is átértékelik a Budapestről küldött jelentéseket. és probálják keresni a kiutat a rossz döntések miatt.

Persze a kiút majd egy új ügyvezető lesz, és a jelenlegit "érdemei elismerése mellett" elteszik egy másik országba.

 A márkakereskedők azonban, viselve a rossz importőri döntéseket, itt maradnak és küzdelmet folytathatnak az életben maradásukért.

 

Feribácsi     

 

 


Kommentek

Új hozzászólás
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Email:
Jelszó:
    

Elfelejtetted jelszavad? Kattints ide!



Akik már bizonyítottak a márka-kereskedésekben:


Évforduló
1955. 04. 20.
Ezen a napon mutatják be a Pininfarima tervei alapján készült Peugeot 403-ast, és ezzel kezdetét veszi a Peugeot és a neves olasz formatervező cég ma is gyümölcsöző együttműködése.